הפודקאסט הכי מדובר בבריאות הנפש ויזמות טכנולוגית נולד דווקא בשדרות

הפודקאסט הכי מדובר בבריאות הנפש ויזמות טכנולוגית נולד דווקא בשדרות

בשנים האחרונות הפכה Sderot לסמל ישראלי של התמודדות, חוסן ועמידה מול מציאות בלתי אפשרית. אבל מתחת לפני השטח, רחוק מהכותרות היומיומיות, מתרחש בעיר מהלך יוצא דופן שעשוי להפוך אותה לאחד המרכזים המסקרנים בישראל בתחום בריאות הנפש, החוסן והחדשנות הטכנולוגית.

מתוך המציאות המורכבת של הנגב המערבי הולכת ונבנית בימים אלו מעבדת מחקר וחדשנות חדשה, שמחברת בין אנשי טיפול, יזמים, חוקרים, רשויות מקומיות, אנשי אקדמיה וחברות טכנולוגיה — במטרה לייצר פתרונות אמיתיים לאתגרים הנפשיים והחברתיים של התקופה.

בלב המהלך הזה נולד גם הפודקאסט החדש
RILTALK 2.0 | חוסן וטכנולוגיה
שכבר מעורר עניין רב בקרב אנשי מקצוע, יזמים ואנשים מעולמות בריאות הנפש והחדשנות.

הפודקאסט אינו עוד תוכנית ראיונות סטנדרטית. הוא חלק ממהלך אסטרטגי רחב שמטרתו לקדם בעיר שדרות אקו־סיסטם של חוסן, מחקר, יזמות וטכנולוגיה. הרעיון הוא פשוט אך שאפתני: לחבר בין האנשים שמפתחים את העתיד של בריאות הנפש לבין המציאות עצמה.

במקום לדבר רק על משברים, טראומה וקשיים, RILTALK 2.0 מבקש לייצר שיח אחר — כזה שמדבר על פתרונות, על בנייה מחדש, על חדשנות ועל אנשים שבוחרים להקים מיזמים דווקא מתוך האתגרים.

הפרק הראשון, שבו התארח יגאל ברכה, מנהל האגף לפיתוח עסקי וכלכלי בעיריית שדרות, סימן היטב את הכיוון. בשיחה דיבר ברכה על הדרך שבה רעיונות שנשארו שנים “במגירה” הפכו לתהליכים אמיתיים שמעצבים את העיר מחדש. הוא סיפר על המעבר מהעולם העסקי לעשייה הציבורית, על ההחלטה להשקיע בפיתוח כלכלי דווקא בפריפריה, ועל העבודה המשותפת עם ראש העיר ושותפים נוספים בבניית חזון חדש לעיר.

אבל מעבר לסיפור האישי, הפרק חשף משהו עמוק יותר: ההבנה ששדרות אינה רק עיר שמתמודדת עם מציאות קשה — אלא מקום שיכול להוביל חדשנות עולמית בתחום החוסן.

מעבדת החדשנות שנבנית בעיר מבוססת על תפיסה חדשה שמחברת בין דאטה, מחקר, טיפול וטכנולוגיה. המטרה היא לפתח פתרונות שישפרו את הדרך שבה מערכות בריאות נפש מזהות מצבי סיכון, מנהלות טיפול, תומכות בקהילות ומייצרות מענים מותאמים אישית.

בעידן שבו מערכות בריאות הנפש בעולם כולו נמצאות בעומס חסר תקדים, בשדרות מבינים שאי אפשר להמשיך לעבוד רק בשיטות הישנות. לכן נוצר חיבור בין אנשי שטח לבין יזמים וחוקרים, מתוך רצון לפתח כלים שבאמת יוכלו לשנות חיים.

אחד הדברים שמייחדים את המהלך הזה הוא העובדה שהוא נבנה מתוך הקהילה עצמה. לא מתוך מגדלי יוקרה או חדרי ישיבות מנותקים, אלא מתוך עיר שחיה כבר שנים במציאות של לחץ, חרדה וחוסר ודאות — ומכירה מקרוב את המשמעות של חוסן אנושי.

ב־RILTALK 2.0 מתכננים לארח בשנה הקרובה אנשי אקדמיה, מנכ"לים, חוקרי AI, פסיכולוגים, יזמים חברתיים, אנשי ממשל ומובילי חדשנות, במטרה להפוך את הפודקאסט לזירת השיח המרכזית בישראל סביב עתיד בריאות הנפש והטכנולוגיה.

מאחורי הקלעים, המטרה רחבה הרבה יותר מפודקאסט. מדובר בניסיון לבנות תנועה שלמה סביב רעיון אחד: שהנגב המערבי יכול להפוך למרכז ידע בינלאומי בתחום החוסן, בריאות הנפש והחדשנות החברתית.

בעולם שבו כולם מחפשים את “הדבר הבא” בבריאות הנפש, ייתכן מאוד שהתשובות החדשות לא יגיעו מעמק הסיליקון — אלא דווקא משדרות.

דילוג לתוכן